FAQ / Często zadawane pytania

ILE MOŻE KOSZTOWAĆ NAPRAWA EKSPRESU?

Naprawa ekspresu do kawy jest uzależniona od modelu urządzenia oraz usterki jaka powstała. Koszt naprawy składa się z kosztu robocizny (czyli czasu jaki technik poświęcił na naprawę ekspresu) + kosztu części (jeśli wystąpiła konieczność wymiany). Koszt części jest zależny od modelu jaki posiada Klient. Po weryfikacji usterki ZAWSZE jest kontakt zwrotny w celu poinformowania o kosztach i akceptacji wyceny. W przypadku rezygnacji z kosztów naprawy Klient zostaje obciążony kosztami za sprawdzenie w wysokości od 30zł do 50zł brutto.

ILE POTRWA NAPRAWA EKSPRESU?

Czas naprawy uzależniony jest od dostępu do części, które są niezbędne do naprawy ekspresu. W przypadku braku części na magazynie serwisu jest konieczność zamówienia jej u producenta. W takim przypadku czas naprawy wydłuży się o czas oczekiwania na część. W zależności od modelu urządzenia, serwis na części oczekuje od 7 do 14 dni roboczych od dnia ich zamówienia. W sytuacji, gdy technik posiada wszystkie części w magazynie serwisu naprawa zostaje zakończona w ciągu 2-3 dni roboczych.

CO JEŚLI KOSZT NAPRAWY PRZEWYŻSZY WARTOŚĆ EKSPRESU?

W takim przypadku zostaniesz o tym poinformowany przez naszego Technika. Możesz zostawić u nas swój ekspres, wówczas nie będziesz ponosił kosztów za sprawdzenie i diagnozę urządzenia. Nasz Technik może również zaproponować Ci zakup nowego urządzenia firmy Melitta w naszym serwisie lub doradzić inne modele, które będą odpowiadać Twoim oczekiwaniom.

CZY MOGĘ OTRZYMAĆ EKSPRES ZASTĘPCZY NA CZAS NAPRAWY?

Niestety w naszej ofercie nie mamy ekspresów zastępczych. Jedynie Klienci, którzy zakupili u nas ekspresy w wariancie wysokim mają taką możliwość.

CZY WRAZ Z EKSPRESEM MUSZĘ DOŁĄCZYĆ POZOSTAŁE AKCESORIA?

Jak najbardziej! Jest to niezbędne do prawidłowej diagnozy usterki przez naszych techników. Jeśli masz problem ze spienianiem mleka to wraz z ekspresem należy dołączyć zbiornik na mleko z rurką lub dyszę z rurką lub spieniacz z rurką, wszystko to zależy od modelu który posiadasz. Pozostałe akcesoria jak tacka ociekowa, zbiornik na wodę, zbiornik na fusy również są potrzebne, gdyż nie zawsze technik ma możliwość „podłożenia” serwisowego podzespołu, który nie został przez Państwa dostarczony. Jeśli jednak zapomnisz kabla to nic się nie dzieje, kabel zawsze się znajdzie w serwisie 🙂

CZY NA USŁUGĘ I CZĘŚCI MAM JAKĄŚ GWARANCJĘ?

Oczywiście że tak! Za wymienione części serwis daje 12 miesięcy gwarancji. Natomiast jeśli naprawa nie była konieczna z wymianą części a ekspres znowu płata figla skontaktuj się z serwisem. Nasi Technicy pomogą przez telefon a gdy to nie pomoże dostarcz nam urządzenie i sprawdzimy co się stało 🙂 Na pewno nie pozostawimy Cię samego 🙂

CO JEŚLI TA SAMA CZĘŚĆ ULEGNIE AWARII PRZED KOŃCEM 12 MIESIĘCY?

Jeśli powtórzy się ta sama usterka, ekspres ulegnie awarii wewnętrznej a ostatnio wymieniona część straci wydajność przed okresem 12 miesięcy, ponowna naprawa zostanie wykonana na kosz serwisu.

CZYM RÓŻNI SIĘ AWARIA WEWNĘTRZNE OD USZKODZENIA MECHANICZNEGO EKSPRESU?

Awaria wewnętrzna ekspresu są to wszystkie usterki na które powstanie Klient nie miał wpływu. Natomiast uszkodzenia mechaniczne są to usterki na które Klient miał bezpośredni wpływ. Do najczęstszych uszkodzeń mechanicznych zaliczyć możemy: zalanie młynka kawy wodą, wrzucenie „ciała obcego” do młynka kawy i uszkodzenie młynka, wszystkie pęknięcia, odstające obudowy, urwane zaczepy np. w klapkach ekspresu lub dyszy gorącej wody, zdeformowane zbiorniki na mleko itp.

CZY ZBIORNIK NA MLEKO I INNE PODZESPOŁY MOŻNA MYĆ W ZMYWARCE?

Podzespoły ekspresów do kawy nie są wytworzone z tworzywa, które nadaje się do mycia w zmywarkach. Gorąca woda w zmywarce może zdeformować zbiornik na mleko i inne podzespoły co spowoduje ich uszkodzenie mechaniczne i przestaną prawidłowo działać w ekspresie.

CZY KONIECZNE JEST ABY ŚRODKI CZYSTOŚCI BYŁY ORYGINALNE DO KONKRETNEGO MODELU URZĄDZENIA?

Oczywiście że tak! Każdy producent wyprodukował swoje podzespoły z określonych tworzyw i specjalnie do nich wyprodukował środki czyszczące, które nie spowodują ich uszkodzenia. Używając innych środków czystości, niż tych które są zalecane przez producenta istnieje możliwość, że stężenie używanego środka będzie zbyt małe, aby usunąć osad wapienny lub wyczyścić ekspres lub będzie zbyt wysokie, co spowoduje uszkodzenie mechaniczne podzespołów ekspresu np. stopi plastik. Dlatego zalecamy używanie oryginalnych środków czystości do określonego modelu urządzenia.

CO PODLEGA NAPRAWIE GWARANCYJNEJ PRODUCENTA?

Naprawa na gwarancji producenta zostanie wykonana w momencie, kiedy usterka jest związana tylko z awarią wewnętrzną. Wszystkie uszkodzenia mechaniczne zostaną odrzucone przez producenta.

KTO JEST GWARANTEM EKSPRESU PROFECJONALNEGO: PRODUCENT CZY SKLEP?

W momencie zakupienia ekspresu z linii profesjonalnej gwarantem jest sklep, w którym zakupiono urządzenie. Należy o tym pamiętać, gdyż Sprzedawcy rzadko informują Klientów o tym fakcie. Jeśli wystąpi usterka, z ekspresem należy udać się do sklepu, który później wykona naprawę urządzenia w wybranym serwisie.

Polub nasze profile

Dowiedz się więcej